Join Helisweden on discord
Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 55

Ämne: Hab Electronic AB! Varning

Forum-räv simonarvestrands avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Blog Entries
    4
    Ringer man till dom brukar det gå rätt bra men att skicka mail är ungefär samma sak som att slänga ett brev i elden och tro att nån ska kunna läsa askan eller nått.

Trist när det ska bli strul
    --------------- Skickat från min Texas Instruments TI99-4A --------------
    ---------- Flyger som en kratta men tycker det är kul ändå--------

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    men det skriver han att han hadde ringt å pratta med dem fler gången , förstör att man blir arg ,man vill inte hamna i svarta liste hos kronofogen man kan får problem sen med lån och sånt
    men det måste vara graba från HAB som läser denna tråd , aldrig handlat från dem så kan inte sager nåt om dem
    | Kraken : Neo | Atom 6HV : Neo | Align 500X : Neo | vbct: |

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av Dappe69 Visa inlägg
    Jag tycker inte man tar sitt ansvar som företagare när detta händer. Tycker det är nonchalant och slarvigt.
    Håller med, mycket nonchalant!

HAB verkar rätt hafsigt som företag överlag, iaf de gånger jag har varit i kontakt med dem. Ringer inte tillbaka som utlovat m.m. Jag kommer inte att ha någon ytterligare kontakt med dem.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    If you haven't grown up by 50..
    You don't have to.

Forum-räv hubbens avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Nej, jag håller med dig Matwes. Visst kan man handla där, och oftast löser det sig efter lite tjafs, men seriöst... om jag köper prylar i en webshop så vill jag ha rätt prylar direkt, till rätt pris, utan konstiga påslag och utan att behöva ringa upp och berätta vad som blev fel för att få en ny leverans några veckor senare.

Det finns många andra handlare som säljer det hab säljer, och då väljer jag hellre att handla från någon som iallafall inte bevisat att de gång på gång strular till det.

Men något blufföretag är det inte, och när jag varit i kontakt med dem så blir man trevligt bemött. Men det räcker lixom inte.

Citat Ursprungligen postat av hubben Visa inlägg
    Nej, jag håller med dig Matwes. Visst kan man handla där, och oftast löser det sig efter lite tjafs, men seriöst... om jag köper prylar i en webshop så vill jag ha rätt prylar direkt, till rätt pris, utan konstiga påslag och utan att behöva ringa upp och berätta vad som blev fel för att få en ny leverans några veckor senare.

Det finns många andra handlare som säljer det hab säljer, och då väljer jag hellre att handla från någon som iallafall inte bevisat att de gång på gång strular till det.

Men något blufföretag är det inte, och när jag varit i kontakt med dem så blir man trevligt bemött. Men det räcker lixom inte.
    +1

Jag har handlat där ett par ggr för en 5 år sedan och det var rörigt då oxå. Kom fel saker en gång och en annan så uteblev ordern helt. Dock så hade jag valt postförskott så det rann bara ut i sanden... HAB har ju varit på tapeten förr angående att det är rörigt och visst att det kan bli fel någon gång men här verkar det vara ofta.

Finns firmor som har bättre koll på läget och dom håller jag mig till istället.
    Daniel Ekström

Aktiv användare Emil Js avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Har haft ganska bra erfarenheter av dem men prata helst med thomas som lite mer servicemind så att säga.
    De finns ett ställe ( kommer inte ihåg vad de kallas ) men man kan där betala in beloppet på fakturan om man hamnar i tvist å sen gå vidare..
    Då får ej firman slantarna men fakturan blir ändå reggad som vilande så den kan inte gå vidare till koronofogden förrens tvisten är löst..
    Du får då tyvärr själv ligga ute med pengarna tills problemet är utrett..!!
    Senast redigerat av Emil J den 2013-06-05 klockan 10:53.

Ny användare
    Reg.datum
    Nov 2011
    Hej Tony

Kan du ringa till mig idag så reder vi ut detta, det är så att Tomas gör inte det han ska direkt ibland och då hamnar det mellan stolarna tyvärr. Detta är naturligtvis bra på något sätt och vi försöker att jobba fram ett sätt att han inte ska kunna missa några ärenden.

MVH
    Amir

Har nu ringt upp Amir på Hab och han bad om ursäkt och tänker reda ut problemet som skett. Pengarna jag har betalat ska jag få tillbaka nästa onsdag så jag hoppas att det stämmer.

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    Nästa onsdag, vad i h-e är det för dumheter? Du ska ha pengarna IDAG!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    If you haven't grown up by 50..
    You don't have to.

Forum-räv Johan84s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Nämn ARN till företag som bråkar så brukar saker och ting ta fart...
    Futaba T8FG / Gaui X5 Vbar / 450Pro Vbar / Hirobo Freya X 2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •